Q7 - Will you commit to an active transit network with interconnected and protected bike lanes and multi-use paths City-wide (not just in the downtown core)?

Laura Shantz

Yes. If we want to be a more sustainable city that encourages active transit for more residents, we need to ensure that getting around by foot, bike or mobility device is safe, easy and enjoyable. I want to see a broader network of multi-use paths and bike lanes city-wide to ensure that people of all ages and abilities are welcomed to be active and enjoy our city.

Alex Osorio

Yes. This is key to a great functioning city.

Julie Fiala

Yes. I am an avid cyclist in all four seasons. This is a priority area, including the expansion of Cummings bridge at the heart of Rideau-Vanier to promote active transportation and meet the needs of increasing population density nearby.

Patrick Auguste

Oui. Au Conseil de la Ville, je travaillerai à créer plus de pistes cyclables sécuritaires près des axes reliant les secteurs résidentiels  et commercial de la Ville, à faire plus de promotion pour l’utilisation du transport en commun actif en faisant valoir que ce mode de déplacement permettra de réduire la consommation de l’énergie tirée des produits fossiles et aussi, que la population soit plus en santé 

Stéphanie Plante

Yes, I support expanding our active transit network with bike lanes and multi-use paths beyond the downtown core. I will also find an alternate route for trucks, to get trucks off our downtown streets. Bikes should serve as alternative delivery vehicles in the byward market area.

Hicham Boutaleb

Yes. Bikes have fortunately been making a comeback. Need more of this, in addition to massive overdue pedestrian zones.

Kim Leclerc

Oui. Je pense que l'adoption d'un guide d'aménagement des rues tel que celui de la ville d'Oslo en Norvège, une ville nordique, est ce que nous devons faire.

C'est aussi pourquoi je pense que la demande qui est faite ici est trop faible et manque d'ambition.

Nous ne pouvons pas mettre en œuvre des mesures au coup par coup, nous avons besoin d'une vision globale pour améliorer notre réseau routier.

Les citoyens doivent être au cœur de nos décisions, c'est ainsi que nous pourrons changer le modèle inefficace inspiré des villes du sud des États-Unis que nous avons.

Tyler Cybulski

Did not participate. 

Jwane Izzetpanah

Did not participate.

Burthomley Douzable

Did not participate. 

Take action

Sign Up To Volunteer
Council Watch
Sign Our Petitions
Make a Donation

Connect with us